" /> Google+: het volgende niveau van sociaal werken « eXXone

Google+: het volgende niveau van sociaal werken

jul 20, 2011   //   by Alvin   //   linkedin  //  No Comments

Het nieuwste sociale netwerk is amper 2 weken gelanceerd en ruim 18 miljoen gebruikers zijn geregistreerd. Een groot deel ervan zijn early adopters.  Allemaal op zoek naar de mogelijkheden en as always gaat het snel.

Handige tips & trics zoals deze cheat sheet zijn binnen no-time beschikbaar

De eerste indrukken zijn positief. Een heldere duidelijk omgeving, waarin je op een organische manier informatie kan managen. Door het gebruik van de circles (kringen) kan selectief informatie gedeeld worden. Hangouts, waarmee videoconferencing eenvoudig mogelijk is, geven het geheel een multimediaal karakter. Omdat G+ ook de mogelijkheid beeld om afbeeldingen en documenten te delen, lijkt het een ware cloudoplossing.

In de nabije toekomst zullen steeds meer bedrijfsprocessen door deze opzet ondersteund kunnen worden, schat ik in. Een post van Robyn Peterson van de Mashable redactie, waarin ze aangeven dat zij na een week om zijn en Skype laten voor wat het is, maakt duidelijk dat er daar flink wat groei in zal zitten. De reacties op de post laten namelijk zien dat het niet alleen bij Mashable blijft. Meerdere zakelijke gebruikers laten weten dat ze al overgeschakeld zijn.

In eerste instantie zullen dat de kleine teams zijn, maar als de vlucht in het aantal G+ gebruikers de komende maanden doorzet, zal door de integratie van processen als video, chat  en document management, het als cloud oplossing een directe concurrent van office 365 worden.

Vanuit een zakelijk perspectief is het natuurlijk ook interessant om te gaan zien hoe klanten er richting bedrijven gebruik van gaan maken. En vice versa hoe bedrijven de klantgegevens inzetten om hun klanten te bedienen. Ik zie het zo maar voor me dat bedrijven ook circles kunnen maken van volgers die gerangschikt worden op bereik of zelf customer value. En per circle kan ook weer gericht informatie of aanbiedingen gedaan worden richting je meest betrokken klanten.

Zeker voor kleine middelgrote ondernemingen, waar grote CRM en CEM softwarepakketen een forse investering zijn, biedt G+ op mooie kansen.

Kortom to be continued

Leave a comment

Blog Categories